Just another WordPress site

3 ting du skal huske til din bryllupsfest

Bryllupsfester. Findes der noget dejligere og mere lykkeligt? Nej vel? Brylluppet er og bliver én af de allerstørste og mest skelsættende begivenheder i de fleste menneskers liv. Det er dagen, hvor man erklærer sin ultimative kærlighed til sin livspartner og dermed også en dag, der gerne skulle stå indprentet i din og dine gæsters hukommelse for altid. Ønsket er, at alt bare spiller og forløber problemfrit på selve dagen, men for at du kan få den helt perfekte bryllupsfest, ligger der en god portion slid og hårdt arbejde forud for selve dagen.

At afholde et bryllup kræver en meget nøje planlægning og koordinering, og der er et væld af ting, der skal være styr på inden festen. Det kan måske forekomme ret uoverskueligt og overvældende i starten, men med den rette strukturering og ikke mindst en udførlig huskeliste, kan du komme langt på kort tid. I dette indlæg giver vi dig tre ting, der bare er et ”must” at have styr på til din bryllupsfest. Og husker du som minimum disse tre ting, ja så skal bryllupsklokkerne nok ringe for dig og din udkårne på den store dag.

#1 Book location – i god tid

I forbindelse med planlægning af bryllupper lyder det bedste råd generelt set at være i god tid med planlægningen. Det gælder for så vidt muligt både med hensyn til fastsættelse af dato, udsendelse af invitationer, bordplan, selve vielsen, taleskrivning og meget mere. Men det nok allervigtigste punkt er booking af location. Det siger lidt sig selv, at hvis I ikke har nogle fysiske rammer til at holde brylluppet i, ja så er der heller ikke nogen fest. Få derfor styr på, hvilket sted I gerne vil være på dagen – og gør det i god tid! Al erfaring siger, at de gode og populære locations bliver booket hurtigt, så det gælder om at slå til, før din nabo gør det. Overvej, om du ønsker at holde festen i privatboligen, i et telt i haven eller i lejede lokaler. Og husk: Det er din fest, så du bestemmer. Læs mere om mulighederne for en skræddersyet bryllupsfest her.

#2 Uden mad og drikke dur bryllupsfesten ikke

En stor del af bryllupsfesten foregår siddende rundt om bordene, hvor alle gæsterne indtager den store bryllupsmenu. At have styr på mad og drikke er derfor alfa og omega, for at festen kan spille optimalt. Igen gælder det om at være ude i god tid med planlægning. Skal det være catering, sammenskudsgilde eller står I selv for at lave maden? Skal I en tur omkring den tyske grænse efter drikkevarer? Jo hurtigere, I får taget stilling, desto hurtigere kan I også få eksekveret det.

#3 Når musikken spiller…

Når først middagen og brudevalsen er overstået, begynder festlighederne rigtig at tage fart med dans – og ikke mindst musik. Det er altafgørende, at du har tænkt over, hvilken slags musik, I gerne vil have, og i hvilken form musikken skal præsenteres. Skal det være et live-band, der performer, en lejet eller bekendt DJ, eller vil I selv stå for at lave den ultimative playliste? Uanset hvad skal der nok komme gang i dansegulvet, når musikken spiller.

Leave A Reply

Your email address will not be published.